Tyske turister: Sådan forvandler du kulturelle forskelle til fordele
Gæster fra Tyskland - særligt fra den nordlige del af Tyskland - udgør 21% af alle gæster på Fyn og Øerne, og er dermed det største marked efter danskerne.
Hvad kendetegner egentlig vores naboer fra syd? Hvordan henvender vi os til dem i vores markedsføring? Hvorfor vælger de Fyn og Øerne som deres rejsedestination, og hvordan giver vi dem den bedste oplevelse, mens de er her?
Medlemsmødet fandt sted tirsdag d. 22. oktober kl. 15:00 til 17:00 hos TID - Museum for Odense.
På dette medlemsmøde tog vi et deep dive ned i det tyske marked.
Her havde du fornøjelsen af at møde:
Markus Diefenbach, VisitDenmarks markedschef i Tyskland, som vi havde inviteret til Fyn for at gøre os klogere på det tyske marked og de kulturelle forskelle mellem vi danskere og vores naboer mod syd.
Sammen med Destinations Fyns markedschef Martin Jensen og data- og marketing manager Lone Bjerring tog han os igennem de nyeste tal, data og analyser.
Malene Birkelund fra Museum Odense krydrede det hele med fortællingen om, hvordan Museum Odense er lykkedes med at få besøg af flere tyske gæster i H.C. Andersens Hus.
Der var mulighed for at få ny viden og konkrete ideer til, hvordan du kan blive bedre til at henvende dig til de tyske gæster på destinationen.
Arrangementet var gratis og kun for nære samarbejdspartnere og medlemmer af Destination Fyn.