Workshop: Bæredygtig kommunikation i praksis
Få konkrete værktøjer og praktiske løsninger til at styrke din virksomheds bæredygtige budskaber.
Danmark skal være kendt som Nordeuropas mest miljøvenlige rejsedestination i 2030. Det kræver, at vi kommunikerer om, hvordan vi helt konkret arbejder med mere bæredygtighed, omtanke og ansvarlighed.
Du har som turist allerede rig mulighed for at agere mere miljø- og klimavenligt under dit ophold i Danmark - og der er endnu flere mulighed på vej.
Men selvom flere turismevirksomheder allerede har taget ét eller flere skridt i en grønnere retning, er det ikke alle, der fortæller om de grønne tiltag. Det kan skyldes flere forskellige ting. Måske er du bange for at blive anklaget for greenwashing? Måske mangler du viden om, hvordan du konkret kan italesætte dine bæredygtighedstiltag uden at komme i klemme med lovgivning på området. En lovgivning, der skal sikre, at forbrugeren ikke vildledes til at opfatte dine produkter eller oplevelser som mere grønne eller bæredygtige, end de egentlig er.
Der findes en række gode råd og værktøjer til, hvordan du kan komme i gang med at fortælle om de ansvarlige tiltag, du rent faktisk gør. Og det er vigtigt, at du kommunikerer om det. Gæsterne efterspørger det, og det, du gør, kan være til inspiration for andre aktører.
Gode råd og vejledning til, hvordan du med omtanke fortæller om, hvordan du arbejder ansvarligt og bæredygtigt i din turismevirksomhed: