Destination Fyn_logo
Deltagere ved Rethink Tourism 2022

Rethink Tourism 2022

Foto: Lars Axel Andersen

Hvad skal definere vores destination fremover?
Hvordan skal man se Fyn og Øerne?
Hvad skal man opleve?
Hvad er vores pejlemærker?
Hvordan bliver vi et superbrand?

Det var nogle af de mange spændende spørgsmål, der blev rejst ved Destination Fyns årskonference Rethink Tourism 2022 den 2. november på Hotel Faaborg Fjord.

Hør eller genhør nogle af de væsentlige pointer fra konferencen

Se med på sammendraget af Rethink Tourism 2022:

To midaldrende mænd sidder i forgrunden og en kvinde sidder bag dem. De kigger alle i samme retning og lytter.

Rethink Tourism 2022

Hvad efterspørger fremtidens turister?

Tanja Hall fra Fremtidsfabrik gav os et kig ind i hovederne på den næste generation af turister og medarbejdere, nemlig de 17-22-årige, der også går under betegnelsen Generation Z.

Tanja Hall fra Fremtidsfabrik

Tanja Hall

HCA Festivals arbejde med social bæredygtighed

Spørg nogen, der ved noget. Og lad være med at lave en bæredygtighedsstrategi - lav i stedet en bæredygtig strategi. Det var nogle af de råd, Rikke From Larsen fra H. C. Andersen Festivals delte ud af på årskonferencen i breakout sessionen om bæredygtighed.

En kvinde med navneskilt og papirer i hånden står og snakker. Bag hende kan man se en planche med 'Destination Fyn', samt deres logo.

Rikke From Larsen

Et turisme-produkt, som ingen kunne forestille sig

Yderområderne på de fynske kyster og rundt omkring på øerne har masser at tilbyde – det er bare vigtigt at give dem værdi, fx i form af outdoor-oplevelser. De ord gav Omar Gade fra Denmark Fishing & Outdoor Lodge os med på vejen i breakout sessionen om outdoor. 

Close-up af Omar Gade, som er ejer af Denmark Outdoor & Fishing Lodge. Han står ved et barbord og holder nogle papirer.

Omar Bo Gade

Omstillingsparathed og fleksibilitet

Forandringsparathed er noget, du skal kunne mestre. Det er ”the new normal” og det stiller nogle helt andre krav til mødestederne. Det var nogle af ordene, vi fik med på vejen af Ninna Stæhr-Petersen fra Comwell Hotels i breakout sessionen om møder og events.

Lyshåret dame i blazer foran en hvid væg med nøgleord.

Ninna Stæhr-Petersen

DEB og Interreg-logo

Foto:Grafik