Rethink Tourism 2022
Hvad skal definere vores destination fremover?
Hvordan skal man se Fyn og Øerne?
Hvad skal man opleve?
Hvad er vores pejlemærker?
Hvordan bliver vi et superbrand?
Det var nogle af de mange spændende spørgsmål, der blev rejst ved Destination Fyns årskonference Rethink Tourism 2022 den 2. november på Hotel Faaborg Fjord.
Hør eller genhør nogle af de væsentlige pointer fra konferencen
Se med på sammendraget af Rethink Tourism 2022:
Hvad efterspørger fremtidens turister?
Tanja Hall fra Fremtidsfabrik gav os et kig ind i hovederne på den næste generation af turister og medarbejdere, nemlig de 17-22-årige, der også går under betegnelsen Generation Z.
HCA Festivals arbejde med social bæredygtighed
Spørg nogen, der ved noget. Og lad være med at lave en bæredygtighedsstrategi - lav i stedet en bæredygtig strategi. Det var nogle af de råd, Rikke From Larsen fra H. C. Andersen Festivals delte ud af på årskonferencen i breakout sessionen om bæredygtighed.
Et turisme-produkt, som ingen kunne forestille sig
Yderområderne på de fynske kyster og rundt omkring på øerne har masser at tilbyde – det er bare vigtigt at give dem værdi, fx i form af outdoor-oplevelser. De ord gav Omar Gade fra Denmark Fishing & Outdoor Lodge os med på vejen i breakout sessionen om outdoor.
Omstillingsparathed og fleksibilitet
Forandringsparathed er noget, du skal kunne mestre. Det er ”the new normal” og det stiller nogle helt andre krav til mødestederne. Det var nogle af ordene, vi fik med på vejen af Ninna Stæhr-Petersen fra Comwell Hotels i breakout sessionen om møder og events.
Foto:Grafik